З додатковими матеріалами цієї сторінки Ви можете ознайомитись тут.
Технологія рівневої диференціації навчання на основі обов’язкових результатів
Автор-розробник – В.Фірсов
Суть. Технологія передбачає уведення двох стандартів: обов’язкової загальної підготовки (базовий рівень обов’язкового мінімального засвоєння знань всіма школярами) і поглибленої підготовки (додатковий рівень, визначає глибину оволодіння змістом навчального предмета особливо здібними та працелюбними учнями).
Характерні риси технології: блочна подача матеріалу; робота з малими групами на кількох рівнях засвоєння; наявність навчальнометодичного комплексу (банк завдань обов’язкового рівня, система спеціальних дидактичних матеріалів, виокремлення обов’язкового матеріалу в підручниках та завдань необхідного рівня в задачниках).
Основна умова рівневої диференціації – систематична повсякденна робота щодо усунення прогалин у засвоєнні матеріалу шляхом організації перездачі заліків.
Система контролю та оцінювання навчальних досягнень передбачає:
- тематичний контроль;
- повну перевірку обов’язкового рівня підготовки;
- відкритість взірців перевірних завдань обов’язкового рівня;
- виставлення оцінки методом складання (загальний залік = сума певних заліків);
- подвійність в оцінці обов’язкового рівня (зараховано-незараховано);
- підвищення оцінки за досягнення, які перевищують базовий рівень;
- «закриття» проблем (доздача, а не перездача);
- можливість «дрібних» заліків;
- кумулятивність підсумкової оцінки (річна оцінка виствляється на основі отриманих).
Прогнозовані результати: досягнення всіма дітьми обов’язкових запланованих результатів навчання з огляду на рівень їх розумового розвитку.